سل كانتر Sysmex KX-21N

دستگاه سل کانتر در واقع اندازه گیری پارامترهای کمی خون از جمله گلبول قرمز، گلبول سفید، پلاکت ها، هموگلوبین و… را انجام می دهد.

کمپانی SYSMEX از بهترین تولید کننده های دستگاه های آزمایشگاهی از جمله سل کانتر می باشد. این دستگاه در آزمایشگاه های تشخیص طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. از این جهت که شمارش سلول های خونی بدون تجهیزات اتوماتیک کار بسیار سختی به شمار می رود، زیرا خطای انسانی در آن بسیار بوده و از آنجایی که خون و سلول های خونی مهمترین عنصر بدن به شمار می روند قابل توجه می باشد. از این جهت دستگاهی کاملا اتوماتیک برای این عمل ساخته شده که کمترین خطا را داراست و از لحاظ زمانی کمترین زمان ممکن را نیاز دارد تا نتیجه آنالایز را اعلام کند. از دیگر محسنات این دستگاه می توان به تعداد بالای نمونه ها و همچنین ذخیره سازی نتیجه ها اشاره کرد.

در این دستگاه شمارش گلبول‌ها با استفاده از تکنولوژی بسیار دقیق و پیشرفته نمونه‌برداری SRV (Sample Rotary Valve) و رقیق‌سازی و عبور گلبول‌ها از ترانسدیوسرهایی به قطر 75 ‌میکرون برای RBC, HCT, PLT و قطر 100 ‌میکرون برای WBC برای به دست آوردن و پردازش هوشمندانه تعداد و اندازه پالس‌های دریافتی در حجم ثابت و نهایتاً محاسبه و گزارش دقیق تعداد گلبول‌ها می‌باشد و این دستگاه می‌تواند 19 پارامتر از یک نمونه خون کامل در آزمایش CBC را اندازه‌گیری نماید.